Monday, March 31, 2014

Banyaknya Ceritaaaaa!

22 Mac -- Happy Birthday Opah! :)

Macam biasa, hampir kesemua anak menantu cucu dan cicit akan berkumpul di rumah Opah. Cuma tahun ini, hanya sebahagian sahaja yang turut serta. Abang aku pun tak dapat join sebab ada family day office kak ieja. So, walaupun Opah kurang seronok sebab cucu kesayangan dia tak ada masa itu, tapi alhamdulillah at least still ramai yang ada. Thanks for coming dan buat Opah happy!

Festival City

Kebetulan pada hari Isnin haritu semua pakat cuti, family Cik Na datang rumah, lunch sekali bawa kari kepala ikan! Hehe favourite Opah kot. Petang tu pergi jalan-jalan dekat Festival City. Dorang tak pernah pergi situ lagi. First sekali merayau ke Parkson dan sebagainya. Aku sempat layan Ecah posing dengan bebear! Hahaha comel. Paling dorang suka adalah kedai Kaison; kedai yang jual hiasan rumah tu. Lama bebenor dorang duk dalam kedai tu sebab rambang mata tengok barang-barang semua cantik dan murah! Haha sementara menunggu tu, aku dengan Opah pergi makan laksa dekat satu stall kat situ. Alasannya; Opah nak duduk. Hihihi. Aku order semangkuk besar laksa, RM7.90 kot. Tapi berbaloi sebab ramai pulak yang join makan semangkuk laksa tu. Berkat tau share makanan. ;)

Ecah dan bebear! :P

Wahab Cendol

Lepak-ing with cik yah! Lama gileee oi tak jumpa. Tiba-tiba Cik Yah mesej tanya pasal broadband. Aku pun terus ajak dia keluar sebab dah alang-alang dia ada dekat sini. Susah bebenor nak jumpa sejak dia pindah rumah baru. Serius tak puas borak! Panjang lebar punya cerita sampai tak sedar dah berapa jam duduk lepak kat kedai tu. Hahaha paling tak boleh blah, suara nak kuat je bila sembang. Dari mula2 sampai kedai orang dah pandang semacam kat kitorang, siap dapat cendol aiskrim free lagi. Peliks! Rezeki. Semoga dapat jumpa lagi pasni ye cik yah, ajak ida skali. Hikhik. Rinduuuuu! Take care my sweetest bestie! Semoga kita berjaya mencapai matlamat hidup yang sebenar. InsyaAllah. Don't worry, be happy! :)

Inilah Cik Yah, kembar Ida :D

Burgerbyte -- Reunion Bestarian SMKZR1

Memang aku yang plan dekat group, aku yang jadi tukang ajak. Last2 aku pulak ada hal. Hihihi tapi aku gigihkan jugak untuk join dan alhamdulillah! Impian jadi kenyataan. Kami dapat berkumpul walaupun cuma beberapa kerat sahaja. Jadilah kan? Best tau! First time try makan burger dekat Burgerbyte ni. Serius sedap! Lagi-lagi orang belanja. Hihihi thanks cik bff! Kami sampai dan siap order semua dalam lewat petang jugaklah. By the way memang puas hati, serius kenyang sampai terpaksa buat-buat lumba makan dan combine makanan makan sama-sama bagi habis jugak! Hahaha lawak betul. Gambar? Tak payah tanyalah, ofkos aku akan paksa dorang bergambar. Gambar tu lah akan jadi kenangan kita nanti! Memori gituu. Semua sporting sampai penat jugaklah selfie bagai. Hahaha macam-macam cerita. Semoga kita semua berjaya mencapai matlamat masing-masing dan bahagia selalu. Jangan lost contact ok! ;)



Jengjengjeng!

Tapi sebelum pergi reunion tu, aku dapat berita baik. Aku bakal tuai hasil tanaman selama hampir 3 bulan! *if you know what i mean* Hahaha :P

Alhamdulillah, segala puji bagi Allah, Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. Perancangan Allah tersangatlah indah dan aku just go with the flow. Usaha tangga kejayaan. Usaha, doa dan tawakal. Aku terima segala rezeki Allah nak bagi dengan hati terbuka. Aku tak memilih sebaliknya bersyukur dapat juga merasa nikmat hasil tuaian. Semuanya ada hikmah. InsyaAllah akan datang yang lebih baik, just aku kena sabar, sabar dan sabar lagi. Positif! :)

Alhamdulillah.

Cari diri sendiri dan jadi diri sendiri!
Ingat : Tiada seorang pun di dunia ini yang sama dengan kita.

Dan yang terakhir, buat yang jauh di mata tapi dekat di hati :
-- Semoga kita punya ruang dan kesempatan waktu untuk berjumpa satu hari nanti. InsyaAllah, sebulan je lagi. :)

You & I :P